dagen som började igår

Vi sov inte. Vi gick inte och lade oss. Vi gick inte ens hem förrän en timme innan mamma och vi bestämt att vi skulle gå upp. Vi s k dygnade.

Nu sitter vi på Café String, klockan är fyra och vi har varit praktiskt taget vakna i 27 timmar. GÖTT! I en stol en meter ifrån oss sitter Johan Glans. Jag som älskar Johan Glans, han är ju sjukt härlig! Vi har med våra kändisglasögon även spanat in Sanna Bråding och ja, någon snubbe som vi verkligen verkligen känner igen men inte kommer ihåg vad han heter. Kungen eller nåt sånt tror jag det var... nej jag bara skojar, vi har inte sett kungen. Men vi känner igen snubben.

Dagen, som började igår - egentligen, började, idag, med en båtresa. Den var inte så rolig, vi sov mest, dte var sjukt mycket folk, men kul var att vi träffade på min favoritbusschaufför, som jag alltid träffar på på bussen för att han oftast kör linjen till gabbe, där, på båten. Det var skoj att se honom till vardags liksom. Båten var sjukt överfylld, brukar aldrig avra så mycket folk, bara på sommaren. Gotlänningarna har inte ens höstlov! Vad är det med folk?

Delen av dagen som var igår tillbringades på Hedbergs mest, vi skulle gå på stan och sara skulle se visby i dagsljus, men det regnade och ruskade så vi ville mest bara sitta inomhus i värme. Sen gick vi till Kränku och köpte te för tillsammans 180 kr, och sen gick vi till kollektivet och hängde en stund. Sen Hälsade vi på min morfar på sjukhuset och sen sprang vi till bussen och sen var vi på konsert, det var mysigt, det var Polar Map. Plus andra band men de är inte värda att nämnas. Sen vart det kollektivet igen och sen bar det av till jakob för fest men som mest blev tevespel. Vilket också var roligt! Sen ringde de från kollektivet och tyckte vi skulle på efterfest (klockan var då ungefär 3.00 a m), och så blev det. Vi dansade som galningar i en timme och sen gick jag, sara och gabbe efter många hejdåkramar hemåt, jag och gabbe sa hejdå efter många "sista pussen nu" och vi gick in och packade. Sen vet ni resten.

I alla fall så har vi hela dagen gått i massa secondhand-affärer, och nu är vi trötta som bara tokisara kan vara. Men om vi hittat nåt! JAAA! Jag har införskaffat mig en brun jättefin sjal med äpplen på, sara en vit med fint brunt mönster, jag har även köpt en fin grön varm mysig tunika-ish och en spetsklänning. Sara har utöver sjalen köpt ett linne, en turkos fin sak, en lila-ish kjol och en vit skjorta-ish. Här kommer lite bilder från vår två dagar långa dag:


(på café string, vi är inte så uttråkade som vi ser ut)

Nu skall jag ut och ta lite luft. Pust, massa bilder och massa text. PUSS!

Kommentarer
Postat av: anna

nu har jag läst runt lite här,

kommer nog fortsätta för jag gillade det :)!

2008-11-03 @ 11:22:55
URL: http://dayswillpass.blogg.se/sost

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0