fotot

Det blev inte så bra. Jag är säker på att därinne i mina negativblad finns allt jag behöver till mitt fotoarbete, men vet ni? Jag har sex kontaktkartor att framkalla som jag inte orkat. Min lilla låda är full och det blir ju bara mer och mer för varje rulle jag tar. Såhär var min måndag:

Jag gick upp, alldeles för sent. Skulle egentligen träffa sara och luncha vid tolv, men jag somnade om och hon fick ringa mig och väcka mig. Vid två var jag i skolan, träffade sara och hon fick sin mobil och sprang tillbaka till lektionen. Hängde med hadleigh (vår engelska utbytesstudent som är hilarious) och vi lyssnade igenom emil jensen-konserten.

Sen hade jag foto kl 1540. En sak med bosse är att han har bestämt att vi skall redovisa alla våra arbeten inför klassen, och med redovisa menar han visa upp fotot, så får alla andra säga vad som suger med det (och vad som är bra också såklart, men mest vad man kunde förbättrat), vilket är lite läskigt.

Vad skall man säga liksom? Ja, jo, det är sant att det är en solreflex där som hade varit väldigt bra om den inte var där, men eftersom den är lite i hennes öga så var det väldigt svårt att redigera bort den, ja, det var otur att den var precis där, men vad skall man göra. Öh, tack då, hejdå. Och om bilden är bra och det inte finns något att klaga på, då är det helt tyst. Vafan, det är ju ännu värre, då känns det som att den är så sjukt dålig att man inte ens vill säga något om den.

Sen skulle jag då framkalla massa bilder var planen, men det var så kallt och jag frös och ville inte alls gå in i mörkrummet, sen kom sara, då fick jag tummen ur och framkallade i alla fall min filmrulle. Sen orkade jag inte göra mer.

En annan sak som är lite smått jobbigt med att christer har slutat är att han som sagt alltid brukade fixa negativen som hängde i torkskåpet när det blev för många. Nu är det helt fullproppat jämt och om ens film hamnat längst in så är det nästan omöjligt att få ut den. Och framkallningsvätskorna byttes ut förra veckan, för första gången sen MAJ. Det finns ju bäst före datum på framkallningsvätska också. Det stod liksom en lapp innan, "framkallning av film, plussa på 11 minuter på framkallningstiden". Skönt att det är bytt nu i alla fall.

Sen gick jag och sara till mcdonalds och fixade glass med massa massa massa chokladsås. Sen åkte hon hem och sen ringde carro, så nu hoppas jag på att hon är påväg hem till mig. Jag tycker inte om att sova ensam i min säng, den är så stor. Skrev en dikt om det nån dag:

Jag ligger i mitten av sängen
för att jag kan
Ingen till vänster att trängas med
Ingen till höger att skeda med

Jag ligger i mitten av sängen
Jag kan breda ut mig hur mycket jag vill
Och vända mig hur ofta som helst
Och snarka så högt det går
Jag kan somna utan störningsmoment

Men om jag vänder mig åt vänster
så vill jag kyssa dina skulderblad
Och vänder jag mig åt höger
så vill jag känna dina andetag i min nacke

Jag vill ligga inträngd mot väggen
eller balanserandes på kanten
Och lyssna till dina små snark och visslingar
I flera timmar

Och när du vaknar vill jag se dig i ögonen
tills jag försvinner.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0