regnbågar

Från himlen är alla regnbågar cirklar
Och i dem är vi alla skatter

- Linnea Knyttet Lundborg



Sitter på biblo och lånar dator. Sov hos sara inatt, och vi sprang som vanligt som galningar till bussen. Glömde mina tights som jag annars har under jeansen och nu fryyyyser jag massor. Sara sitter, på en lördag, i skolan och pluggar med sin (förlåt ifall det låter som en förolämpning, det är det inte) pluggiskompis. Men jag skall också plugga, äntligen lånat Kallocain av Karin Boye, jag kunde inte hindra mig så jag lånade en diktbok av henne också. Hon är ju underbar! Så, dagen kommer se ut som såhär:

# Sitta ut tiden jag har vid den här datorn.
# Gå till linus och kolla om han är hemma så jag kan hämta det sista av mina grejor.
# Gå hem, städa, försöka hitta och eliminera det som utsöndrar en hemsk äcklig kvalmig söt doft i min lägenhet och som jag för mitt liv inte kan hitta var det kommer ifrån!
# Läsa klart Nittonhundraåttiofyra av George Orwell.
# Läsa Kallocain.
# Ta en sextiotalsbild på mig själv.
# Ta en sjuttiotalsbild på mig själv.
# Analysera varför modet var som det var på femtio, sextio och sjuttiotalet.

Jag kommer ju såklart hinna allt detta idag jaaa! Hahahaha nej, skulle inte tro det. Tänkte ju hinna blogga och lägga upp asmycket bilder också. Mycket kommer nog skjutas över till imorgon, men jag kommer i varje fall få något gjort.

Imorgon skall jag även baka saffransbullar med sara och lyssna på Navid Modiri eftersom vi missar hans konsert i Lund imorgon som vi egentligen tänkt gå på. Hade ju hoppats på att få dansa dansa dansa med robin och sara juh!

Jaja. Om internet funkar hemma så kommer det en utförlig beskrivning av den skrattretande fest jag och sara var på igår.


PUSSPUSSPUSS <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0